Lockar utan värme!

Har lärt mig ett nytt sätt att locka håret på, UTAN värme! :D Skitbra tycker jag! Vet att det finns många som har väldigt värmekänsligt hår, eller så har man inte bara tid att locka håret t.ex. på morgonen. Så tänkte att jag kunde dela med mig.
 
Det man behöver är ett hårband och en vattenspruta. Jag gör detta på lite fuktigt hår, därav vattensprutan. Jag fuktar ner håret lite (gör man det för blött torkar det inte över natten) innan jag börjar. Sedan sätter jag på mig hårbandet och sedan snurrar jag helt enkelt håret runt om bandet. Till varje snurr man gör runt hårbandet tar man till lite mer hår, som när man gör en inbakad fläta ungefär.  
Jag sover med mitt hår insnurrat, så tar jag bara ut det på morgonen :) Perfekt för trötta skolmornar! När jag tar ut håret så försöker jag att inte röra det för mycket, utan jag bara slänger rundor med huvudet lite ;)
 
 
 
Innan ''huvudkastningen''
Efter ''huvudkastning'' och lite hårsprej, smink och klädbyte.

Kommentarer från er söta läsare.
» Anna

SV: Tack Emma! Säg bara till så kan jag hjälpa dig att fixa det. Glöm inte att höra av dig angående väla :) Snart ska jag iväg på sminkrådgivning kl 2 är både nervös och förväntansfull.

2012-08-09 // 11:49:27
URL: http://www.annasrum.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback