Muffins!

Har hittat världens bästa muffinsrecept tror jag! Tack som satan Maria! Gjorde detta recept i torsdags och jag tyckte att dom var så goda att jag gjorde dem idag igen, med hackad choklad i.
I originalreceptet står det vatten eller fil, men jag har använt mig av hälften vatten och hälften youghurt. Det gjorde jag eftersom att vi inte brukar ha någon fil hemma, men vi har nästan alltid youghurt!

Här är det i alla fall:

200g rumstempurerat smör
3 dl socker                       
3 ägg                               
1½ tsk bakpulver              
½ dl vatten                      
½ dl youghurt                  
4 ½ dl mjöl                     
2 tsk vaniljsocer             

1. Vispa smör och socker puröst.                                   
2. Tillsätt ägg.                                                              
3. Rör ner mjöl, bakpulver och vaniljsocker.                   
4. Tillsätt youghurt och vatten blanda väl.                       
5. Häll upp smeten i muffinsformar. Fyll 2/3 av formarna.
6. Grädda i mitten av ugnen i 200 grader i 10-12 min.     

Såhär fina blev mina minimuffins (gjorde samma sak, men hade dem bara i ugnen i 7min) :
Dem här gjorde jag med hallonbåtsfluff :)


Gjorde hälften med choklad i, och resten med choklad i hela smeten.


Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback